Dodge Cornet 440 Hardtop Coupe uit 1966.
Volledig gerestaureerd, automaat.
Het hele verhaal achter deze auto weten? Neem contact met ons op!
Deel deze auto op Facebook of met WhatsApp:
Dodge Cornet 440 Hardtop Coupe uit 1966.
Volledig gerestaureerd, automaat.
Het hele verhaal achter deze auto weten? Neem contact met ons op!
Deel deze auto op Facebook of met WhatsApp:
Prachtige MG A uit 1958. Volledig gerestaureerd. Een 1588 cm3 motor en 2150 miles op de teller. Motor en diff. body off gerestaureerd. Cabrio met Tonneau en soft top. Inclusief zij ruiten en spaakwielen.
Het hele verhaal achter deze auto weten? Neem contact met ons op!
Deel deze auto op Facebook of met WhatsApp:
VERKOCHT!
Deel deze auto op Facebook of met WhatsApp:
Verkocht!!
De Lancia Fulvia Coupé 1.3 S Montecarlo uit1973 is een speciale editie gebaseerd op de 1.3 S, ter herdenking van de overwinning van Lancia tijdens de Monte Carlo Rally van 1972. Er zijn er slechts 4.400 van gebouwd. De kleurstelling lijkt op de winnende fabrieksauto, met matzwarte motorkap en kofferdeksel. De Lancia Fulvia Coupé 1.3 S Montecarlo is een unieke uitvoering met eigen carrosserie met uitlopende bredere wielkasten, vergelijkbaar met de winnende Rally Lancia Fulvia 1.6 HF carrosserie. Andere kenmerken overgenomen van de 1.6 HF Lusso zijn de “Fanalino Lusso” kuipstoelen met hoofdsteunen, geen bumpers, de karakteristieke enkele buitenspiegel op het voorste scherm (links) en het originele Ferrero stuurwiel met Lancia logo.
De Lancia Fulvia Coupé 1.3 S Montecarlo is slechts in 4 kleuren geleverd; allen met de kenmerkende matzwarte motorkap en kofferdeksel. Rosso Corsa (rood), Azzuro Frnacia (blauw), Giallo Olanda (geel) en Verde Gran Bretagna (groen).
-Na een ritje in deze sportieve Italiaanse is het snel duidelijk: je bent verliefd… Het geluid, de directe besturing, de heerlijk pittige gekantelde v4 met originele dubbele Solex carburateurs, gekoppeld aan een sportieve dogleg 5 bak met zeer sportieve ratio’s. Alles klopt.
Aan deze auto is veel vernieuwd en gerestaureerd door grootmeester in klassieke Italiaanse sportauto’s Guus van Eijk. Voor ruim € 13.000,- is er geinvesteerd in vooral de techniek. Guus van Eijk gaat jaarlijks naar Italie met een boodschappenlijst voor zijn klanten, waardoor alle vervangende onderdelen origineel zijn. Conform originele Lancia specificaties is het volgende aangepakt:
De motor en versnellingsbak zijn gedemonteerd, de koppeling is vervangen, de aandriffassen zijn gedemonteerd, de homokineet is vervangen, alsmede de hoezen en er is nieuw vet op gesmeerd. De wiellagers incl. de wielnaven zijn vervangen. De remtangen gereviseerd en de zuigers vervangen. De stuurkogels zijn vervangen, het stuurhuis is gereviseerd en de remschijven zijn vervangen. De tapeinden uit de cilinderkop zin geboord en er is en nieuwe draad getapt (spruitstuk). De kleppen zijn gesteld en de compressie is gemeten. Verder zijn de bougies en contactpunten vervangen. De carburateurs zijn volledig schoongemaakt en het inlaatrubber is vervangen. De startmotor en dynamo zijn gecontroleerd op de testbank. De radiateur is afgeperst en de thermoschakelaar is vervangen. De complete uitlaat is vervangen. Alle bedrading is gecontroleerd en hersteld waar nodig, waardoor oa alle verlichting werkt. Als extra is een nieuwe mechanische Terratrip Tripmaster aangesloten, alsmede 2 prachtige periodiek correcte gele Carello verstralers. Uiteraard zijn de banden vervangen door Pirelli Cinturato All Season Plus banden in de maat 175/65-R14 (DOT1817); zodat ook in de winter elke rally veilig kan worden gereden.
Het interieur is uitermate verzorgd. In een eerdere restauratie ziin de “Fanalino Lusso” kuipstoelen met hoofdsteunen opnieuw gevuld en bekleed. Ook de hemelbekleding is in het verleden vernieuwd, waardoor het geheel er supernetjes uit ziet. De zwart rubberen mattenset is origineel en in goede conditie. Het dashboard, voorzien van de prachtige originele houtafwerking is vrij van scheuren en geeft dat extra klassieke gevoel. De originele Veglia instrumenten zijn allen werkend en goed leesbaar.
Dan hebben we het nog niet eens over het prachtige uiterlijk gehad, want zeg nou zelf wat een ongekende schoonheid! Ondanks de leeftijd van bijna 50 jaar ziet ze er nog erg goed uit. De Rosso Corsa kleur, zwarte motorkap en kofferbak, gouden BWA velgen, witte nummerstickers en gele verstralers… Wauw!
Het exterieur vertoont gebruikerssporen, maar absoluut geen roest. De auto is vrij van ongevallen, laswerk of andere grote reparaties. De lak is prima, ook al zit er hier en daar een krasje of bubbeltje.
Wil je de hoofdprijs winnen op een Concours d’Elegance, zou je de auto moeten voorzien van een nieuwe laklaag. Wil je een fantastiche auto die technisch betrouwbaar is en waar je direct heerlijk van kunt genieten, dan is deze Lancia Fulvia Coupé 1.3S Montecarlo perfect voor jou!
De auto is dus volledig rijklaar. 91 PK lijkt misschien niet veel, maar met het lage leeggewicht van 950KG is deze Lancia zeer pittig en sportief met veel snelheidsbeleving. Het geheel is gebouwd om de zintuigen maximaal te prikkelen. Puur genot dus!
De auto is in 1973 geleverd aan zijn eerste eigenaar in San Remo, Italiè. In 1985 is de auto naar Nederland verhuisd, waarna hij in 2008 bij Lancia Fulvia expert Martin Willems terecht kwam. Deze heeft de auto in 2012 verkocht aan een Belgische klant. De huidige eigenaar heeft de auto in 2017 weer uit Belgie gehaald en op het Nederlandse kenteken uit 1985 gezet. Kortom een solide investering waarvan je nog jaren optimaal kunt genieten!
Het officiele Lancia Certificato di Autenticità is aanwezig. Alsmede alle facturen van de restauratie.
Deel deze auto op Facebook of met WhatsApp:
Heerlijke zomerauto! Deze Stormy Blue Mazda 1.8 MX5 uit 2007. In 2024 is de motor van deze auto volledig gereviseerd en is perfect in orde gebracht (totale kosten +/- 4.000,-).
Het hele verhaal achter deze auto weten? Neem contact met ons op!
Deel deze auto op Facebook of met WhatsApp:
4 Deurs Sedan Cadillac Lasalle series 50 uit 1935
8 cylinder motor in lijn.
Restauratie categorie 2.
Deel deze auto op Facebook of met WhatsApp:
VERKOCHT!
Het hele verhaal achter deze auto weten? Neem contact met ons op!
Deel deze auto op Facebook of met WhatsApp:
Niet te koop
Dit is een Ford Escort MK 1 uit 1972. Group 4 rally motor 2.0 BDG met 258PK