Rover Mini

De auto is volledig gerestaureerd en voorzien van nieuwe subframes, vóór en achter. De motor is gereviseerd en de cilinderkop voorzien van harde klepzittingen en kleppen voor het rijden op loodvrije benzine. De automatische versnellingsbak is geheel nieuw, evenals alle techniek; remmen, injectie-systeem, rvs-uitlaatsysteem etcetera.
De auto is bij de restauratie gespoten in een originele lichtgrijze Mini-kleur met een zwart dak. Dit geeft de auto een charmante en chique uitstraling, zeker in combinatie met het rood lederen interieur. Het rijden met deze Mini is een waar feest. De automaat schakelt heel soepel en de motor loopt werkelijk fantastisch. Het aangepaste en vernieuwde veersysteem zorgt voor een geweldige wegligging, waarbij comfort de overhand heeft.
Door de grondige restauratie is de levensduur van de auto voor de komende jaren gewaarborgd. Dit maakt dat deze Mini een verantwoorde investering is, waarmee tegelijkertijd veel plezier kan worden beleefd.
Bij verkoop buiten Nederland, kunnen wij het exportdocument aanleveren.

  • Rover Mini 1.3i Automaat
  • Bouwjaar 1996
  • Km-stand: 36.525 km.
  • APK geldig tot 14-05-2025.
  • Nieuw geleverd in Nederland op 3 september 1996.

 

Uitvoering en extra’s:

  • 1.3 injectie motor met 53 PK.
  • Automatische versnellingsbak.
  • Elektrisch bediend panorama schuifdak en achter zijruiten.
  • Volleder interieur in de kleur rood met grijze bies.
  • Geventileerde dubbele schijfremmen vóór.
  • Rembekrachtiger. Speciale lichtmetalen velgen.
  • RSX 519 adjustable suspension kit met Krypton Gas gevulde schokbrekers.
  • Grotere aluminium radiator met extra electric fan.
  • Led-lights koplampen voor grotere lichtopbrengst. (originele beschikbaar bij auto)
  • Led-light knipperlichten vóór.
  • Achterklep met bagagetassen.

Het hele verhaal achter deze auto weten? Neem contact met ons op!

Deel deze auto op Facebook of met WhatsApp:

Austin Mini 1000

Deze prachtige Mini 1000 werd nieuw geleverd in België op 18 april 1986.
In 2017 kwam de auto naar Nederland en onderging een zeer grondige restauratie, waarbij de subframes voor en achter werden vernieuwd. Ook de techniek werd aangepakt; motor-revisie, versnellingsbak revisie, de komplete reminstallatie werd vernieuwd en de ophanging werd voorzien van nylon bussen.

Ook het interieur werd aangepakt en voorzien van een nieuwe hemel en vloermatten. De deurpanelen en voorzetels plus achterbank werden in echt leer uitgevoerd, in 2 kleuren. De auto werd in felrood gespoten met een wit dak en witte lichtmetalen velgen. Een sportieve uitlaat in RVS maakt het geheel af.

Kortom een auto waar de komende jaren alleen maar mee gereden hoeft te worden. En dat rijden is een waar feest!

Voor verkoop naar het Buitenland kan het exportdocument worden meegeleverd.

Certificaat van Oorsprong is ook bij de papieren aan wezig, evenals zeer veel documenten en facturen.

Het hele verhaal achter deze auto weten? Neem contact met ons op!

Deel deze auto op Facebook of met WhatsApp:

Suzuki LJ 80

Mooie Suzuki LJ80 van bouwjaar 1983 NU IN NEDERLAND

Deze serie werd gebouwd van 1977 t/m 1983. De LJ80, LJ staat voor Light Jeep is gebouwd als een zeer bescheiden en kleine terreinwagen. Deze leuke Jeep vond al snel een afzetmarkt. Tegenwoordig wordt deze Jeep gezien als ‘Cult-auto’ en heeft inmiddels een groot publiek aangetrokken.

Onze LJ80 komt uit Spanje en is technisch in zeer goede staat gebracht. Motor en aandrijving werden kompleet gereviseerd. De carrosserie is geheel roestvrij omdat hij steeds in Zuid Spanje is gebleven.

Door overlijden van de eigenaar die een verzameling oldtimers had is deze nu door ons aangeschaft en is inmiddels in Nederland.

Het hele verhaal achter deze auto weten? Neem contact met ons op!

Deel deze auto op Facebook of met WhatsApp:

Mini 1300

Hele leuke Mini uit 1972. Deze auto komt uit een verzameling van een autoliefhebber uit Spanje. Van oorsprong is het een Mini 850 L die geheel werd omgebouwd naar een 1275 GT.

Door overlijden van de eigenaar is de verzameling door ons aangekocht, waaronder deze leuke Mini. De auto heeft zijn gehele leven in Spanje doorgebracht en is dus klokgaaf. Voorzien van mooie Mini-lite velgen.

De auto rijdt heel fijn en is erg snel. Leuke auto voor de liefhebber.
De auto’s zijn inmiddels in Nederland en op verzoek kunnen wij het Nederlands kenteken verzorgen.

Het hele verhaal achter deze auto weten? Neem contact met ons op!

Deel deze auto op Facebook of met WhatsApp:

Sunbeam Alpine Roadster

Prachtige blauwe Sunbeam Alpine Roadster uit 1953.
2267cc – 4 cylinder.

Algemene info over Sunbeam Alpine:

De Sunbeam Alpine is een tweezitssportwagen/drophead coupé die van 1953 tot 1955 en later van 1959 tot 1968 door de Rootes Group werd geproduceerd. De naam werd vervolgens gebruikt voor een tweedeurs fastbackcoupé van 1969 tot 1975. De oorspronkelijke Alpine werd in 1953 gelanceerd als het eerste voertuig van Sunbeam-Talbot dat de naam Sunbeam alleen droeg sinds de Rootes Group Clément-Talbot kocht en later de moribund Sunbeam van de ontvanger in 1935.

Alpine Mark I en III

De Alpine werd afgeleid van de Sunbeam-Talbot 90 Saloon en is in de volksmond bekend geworden als de “Talbot” Alpine. Het was een tweezitssportwagen die aanvankelijk werd ontwikkeld voor een eenmalige rallyauto door Bournemouth Sunbeam-Talbot-dealer George Hartnell. Het begon als een Sunbeam-Talbot drophead coupé uit 1952. Aangekondigd in maart 1953 kreeg het zijn naam naar aanleiding van de successen van Sunbeam-Talbot saloons in de Alpine Rally in het begin van de jaren vijftig. Tijdens zijn eerste competitieve uitstap, de juli 1953 Coupe des Alpes, won de nieuwe auto de Coupe des Dames (Sheila van Damm) en, zonder verlies van punten, vier Coupes des Alpes bestuurd door Stirling Moss, John Fitch, G Murray-Frame en Sheila van Damm.

De auto heeft een viercilindermotor van 2.267 cc (138,3 cu in) uit de sedan, maar met een verhoogde compressieverhouding. Omdat het echter werd ontwikkeld op het sedanplatform, leed het aan stijfheidsproblemen ondanks extra zijliggers in het chassis. De versnellingsbakverhoudingen werden gewijzigd en vanaf 1954 werd een overdrive-eenheid standaard. De versnellingspook was kolomgemonteerd. Een echte open 2-zitter, er waren geen externe deurgrepen of ruitenwissers.

De Alpine Mark I en Mark III (er werd geen Mark II gemaakt) werden met de hand gebouwd bij Mulliners van carrosseriebouwers in Birmingham, van 1953 tot 1955, en bleven slechts twee jaar in productie. Van de 1582 geproduceerde auto’s werden er 961 geëxporteerd naar de VS en Canada, 445 bleven in het VK en 175 gingen naar andere wereldmarkten. In 2000 werd geschat dat er misschien nog maar 200 over waren.

De Sunbeam Alpine Mk 1 Special was gebaseerd op de Mk 1 Sunbeam Talbot-motor van 2267 cc, met een aluminium rocker cover en Siamese uitlaatpoorten (cilinders 2 en 3). Deze motoren ontwikkelden een gerespecteerde 97,5 pk bij 4.500 tpm, voornamelijk door de compressieverhouding te verhogen tot 8,0:1 en een speciaal inductierups met een Solex 40 P.I.I-carburateur met twee chokes te integreren. De motoren van de Sunbeam Alpine Team Cars (MKV 21-26) waren geconfigureerd als de Sunbeam Alpine Mk I Special, met verdere afstemming door ERA om het vermogen te verhogen tot 106 pk.

Een saffierblauwe Alpine speelde een prominente rol in de Alfred Hitchcock-film “To Catch a Thief” uit 1955 met in de hoofdrol Cary Grant en Grace Kelly. Meer recentelijk probeerde de Amerikaanse PBS-show History Detectives te verifiëren dat een Alpine roadster van een particulier individu de daadwerkelijke auto was die in die film werd gebruikt. Na lang onderzoek bleek de auto in het programma uiteindelijk niet de auto te zijn. Een Mk I-model verschijnt ook in de Britse horrorfilm Night of the Demon uit 1957. Een verwijzing naar de Mark I wordt ook gemaakt in Muriel Sparks’ debuutroman uit 1957, The Comforters, waar de supercharged Sunbeam Alpine een race verloor. Wellicht was het deze Sunbeam wel die ooit op het witte doek schitterde!

Het hele verhaal achter deze auto weten? Neem contact met ons op!

Deel deze auto op Facebook of met WhatsApp:

Plymouth Duster 340

Algemene info Plymouth Duster 340:

De Plymouth Duster 340 is een sportieve coupé die werd geproduceerd door Chrysler van 1970 tot 1976. De Duster was gebaseerd op het Valiant-platform en deelde dezelfde voorzijde, maar had een ander ontwerp vanaf de kap naar achteren.

De Duster werd gepositioneerd om te concurreren met Ford’s iets kleinere semi-fastback Maverick compacte auto en de AMC Hornet die beide ook in 1970 werden geïntroduceerd, en de iets grotere semi-fastback Chevrolet Nova waarvan het ontwerp in 1968 werd geïntroduceerd. Terwijl de Maverick, Hornet en Nova werden aangeboden in een 4-deurs sedan carrosserievorm, werd de Duster-naam alleen gebruikt voor de 2-deurs coupé. De Duster werd ook op de markt gebracht als alternatief voor de originele Volkswagen Beetle, evenals de nieuwe klasse van binnenlandse subcompacte auto’s zoals de Chevrolet Vega.

Talrijke trim- en optiepakketvarianten van de Duster werden aangeboden met namen waaronder Feather Duster, Gold Duster, Silver Duster, Space Duster, Duster Twister, Duster 340 en Duster 360. Deze marketingvarianten van het basisontwerp van de Duster waren gericht op klanten die op zoek waren naar zuinigheid, laadruimte en/of prestaties.

Na mislukte onderhandelingen met Warner Brothers voor het gebruik van de Tasmanian Devil-cartoon, werd het “twister”-logo en het fontlogo van de Duster gemaakt door Thomas Bertsch (1952-1987) van Chrysler. Bertsch was een groot deel van zijn carrière directeur van de interieurstyling- en designstudio. In de loop der jaren werden veel overeenkomstige graphics gebruikt voor verschillende uitrustingsniveaus.

Het hele verhaal achter deze auto weten? Neem contact met ons op!

Deel deze auto op Facebook of met WhatsApp:

Pierce Arrow 836A

Het is moeilijk om het juiste respect en waardering toe te kennen aan het beroemde merk PIERCE ARROW. In plaats van massa productie richtte Pierce Arrow zich op de sociale en economische elite van die tijd. Unieke kleuren en uitvoeringen, niet beschikbaar voor anderen, werden speciaal gemaakt voor vooraanstaande families. Zitplaatsen, tapijten, bekleding, bagageruimte, alles was “Custom-made” en zorgde voor alleen maar unieke exemplaren.
De ongeëvenaarde motoren gaven de auto’s grote betrouwbaarheid, comfort en aanzien. De kwaliteit van de constructie van het chassis gaf een lange levensduur, waardoor het meerdere malen mogelijk was de carrosserie in de loop der jaren op dit chassis te vervangen.

Het hier aangeboden model de Pierce Arrow 836 heeft een 8 cilinder lijnmotor met een inhoud van 6,3 liter en 135 PK. Er werden van dit type slechts 1525 stuks geproduceerd.

Deze auto is nog helemaal authentiek en heeft nog geheel de 1e lak en het originele, prachtige interieur. Uiteraard heeft de auto wat kleine lakbeschadigingen maar zeker geen roest. De auto heeft een zeer groot deel in Zuid Spanje verbleven. De motor loopt als een droom en is dan ook technisch in zeer goede en originele staat. De auto is inmiddels in Nederland.

Algemene info Pierce-Arrow 836A:

Pierce-Arrow was een Amerikaans automerk dat van 1901 tot 1938 bestond. Het bedrijf was vooral bekend om zijn peperdure luxewagens, maar maakte daarnaast ook vrachtwagens, brandweervoertuigen, kampeerauto’s, motorfietsen en fietsen. Rond 1920 werd Pierce-Arrow samen met de andere luxemerken Packard en Peerless tot “The 3 P’s of American Motordom” gerekend.

Voorloper

De voorloper van Pierce-Arrow werd in 1865 opgericht en heette Heinz, Pierce and Munschauer. Dat bedrijf maakte consumentenproducten en was bekend om zijn vergulde vogelkooien. In 1872 kocht medeoprichter George Pierce zijn twee partners uit. Hij veranderde de naam daarop in George N. Pierce Company. In 1896 begon het bedrijf ook fietsen te maken.

Autoproductie

In 1900 probeerde Pierce ook een stoomwagen te bouwen met een licentie van Overman, maar die plannen mislukten. Doch bouwde Pierce in 1901 een eerste auto, de Motorette, met een eencilinder onder licentie van De Dion-Bouton die 3 pk produceerde. De tweecilinder versie hiervan kreeg in 1903 de naam Arrow. Deze was al 15 pk sterk. In 1904 werd de motor vervangen door een van eigen makelij.

Pierce-Arrow 836A

De Pierce-Arrow 836A was een luxecoupé die werd geproduceerd van 1929 tot 1938. De auto was voorzien van een 8,3 liter zescilindermotor die 125 pk leverde. De 836A was een van de meest succesvolle modellen van Pierce-Arrow en werd geprezen om zijn comfort, luxe en prestaties.

Technische specificaties

  • Motor: 8,3 liter zescilinder
  • Vermogen: 125 pk
  • Topsnelheid: 115 km/u
  • Wielbasis: 3,5 meter
  • Lengte: 5,5 meter
  • Breedte: 1,9 meter

Ontwerp

De 836A had een klassiek ontwerp met een lange, lage neus en een elegante achterkant. De auto was voorzien van een open dak en had twee stoelen. Het interieur was bekleed met luxe materialen, zoals leer en walnotenhout.

Opmerkelijke feiten

  • In 1926 won een Pierce-Arrow 836A de prestigieuze Vanderbilt Cup.
  • In 1928 werd een Pierce-Arrow 836A gebruikt in de film “The Adventures of Tom Sawyer”.
  • In 1931 werd een Pierce-Arrow Silver Arrow II gebruikt in de film “The Thin Man”.

Het hele verhaal achter deze auto weten? Neem contact met ons op!

Deel deze auto op Facebook of met WhatsApp:

Chrysler Desoto Six Roadster

Prachtige Chrysler Desoto Six Roadster uit 1930. Auto is een 4 cylinder uit de CK series. Heeft 1749cc en verkeert in een prachtige staat! Unieke auto om van dichtbij te bekijken en te voelen!

Algemene info Chrysler Desoto Six Roadster:

De DeSoto Six werd voor het eerst geïntroduceerd in 1929 en was een badge-engineered versie van de 1929 Chrysler Six Serie 62 met dezelfde wielbasis van 109,75 inch (2.788 mm), terwijl hij een kleinere 174,9 kubieke inch (2,9 L) Chrysler I6 bood met een totale lengte van 169 inch (4.293 mm). Het werd aangeboden in vier configuraties met twee deuren en drie carrosserievormen met vier deuren. Het gebruikte de aanduiding Series K gedurende twee jaar en werd vervolgens halverwege 1930 bijgewerkt naar de Series CK.[2]

Het De Soto-assortiment werd gecreëerd om een ​​auto met een gemiddelde prijs aan te bieden om te concurreren met merken als Nash en Oldsmobile, terwijl de kwaliteit van de Chrysler-auto’s behouden bleef, maar het merk niet werd aangetast.

De styling en het algemene ontwerp van de De Soto uit 1928 en 1929 waren in overeenstemming met Chrysler. Bewijs hiervan is te zien in de De Soto-advertentie uit 1928 – “DeSoto Six, product van het technische en productieve genie van Chrysler, biedt zoveel schoonheid, kwaliteit en prestaties voor zo weinig kosten”.

Om rechtstreeks uit de originele verkoopbrochure zelf te citeren: “Voor de gebruikers van een roadster zijn de briljante prestaties van De Soto en de viriliteit van de styling van De Soto het meest prachtig aangepast. In dit gedurfde model worden beide tot het uiterste ontwikkeld.

De De Soto “Red-Head”-motor is standaard gemonteerd, waardoor de auto geschikt is voor het gebruik van gassen met hoge compressie en hun volledige vermogen en snelheid levert. In overeenstemming met de krachtige, jeugdige prestaties die hierdoor worden gegarandeerd, wordt de hele persoonlijkheid van de auto opvallend benadrukt. Elementen zoals de schuine voorruit met één paneel, slim geflankeerd door vormvaste vleugelpanelen, bekleding van leer met varkensleernerf, sierlijsten, dichtvouwende kap met zichtbare natuurlijke houten latten in vernikkelde steunen; slanke profielradiator; en luchtvleugelspatschermen dragen allemaal bij aan zijn levendige charme.

Er is een uitnodigende rumble seat, volledig gestoffeerd, en met voldoende ruimte voor twee passagiers. Elke veer is voorzien van een schokdemper voor eenvoudig rijden op elke gewenste snelheid over elke weg. Positieve controle wordt gegarandeerd door het systeem van De Soto Lockheed hydraulische vierwielremmen.”

Het hele verhaal achter deze auto weten? Neem contact met ons op!

Deel deze auto op Facebook of met WhatsApp:

 

Volvo 244 DL

VERKOCHT!

Helaas! Deze auto is verkocht. Interesse in een van onze andere auto’s? Bekijk ze hier!

Deel deze auto op Facebook of met WhatsApp:

Mercedes 280 SL Pagode

6 Cilinder automaat Mercedes 280 SL Pagode uit 1967
Nieuw geleverd in Zuid-Frankrijk en later ingevoerd naar Zuid-Spanje.
Kleur: ivoor met nieuwe rood lederen bekleding.
Inc. nieuwe rode linnen kap en keurige hardtop.

Unieke auto om van dichtbij te zien!

Het hele verhaal achter deze auto weten? Neem contact met ons op!

Deel deze auto op Facebook of met WhatsApp: